قالیباف: اگر امروز در داخل کشور کارنامه خوبی نداشته باشیم به امام ، شهدا و رهبری ظلم کرده ایم
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

 

 

شهردار تهران با اشاره به نقش پررنگ و پر اهمیت مردم در دوران دفاع مقدس گفت: اگر مردم در صحنه دفاع مقدس حضور نداشتند نمی توانستیم کاری از پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار “تهران سما”، دکتر محمدباقر قالیباف در جمع بسیجیان شهرداری تهران افزود: هفته دفاع مقدس یادآور صفا ، صمیمیت ، عقلانیت ، گذشت ، صبر و استقامت است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین عواملی که شوق جهاد را در کشور بالا برد صبر و استقامت مادران شهدا بود زیرا راحت نیست که مادری به دست خود فرزندش را کفن و دفن کند و نزد دشمنان اسلام و انقلاب ذره ای غم و اندوه در چهره نداشته باشد.

قالیباف با بیان این که همه ما در هر جا و مقامی باید خود را مدیون شهدای گرانقدر ، آزادگان و جانبازان بدانیم ، تصریح کرد : بر این باورم که اهمیت دفاع مقدس اگر از پیروزی انقلاب بیشتر نباشد ، کمتر نیست . انقلاب اساس یک حکومت تاریخی را فرو ریخت و بسیار مهم است اما دفاع مقدس انقلاب را تداوم داد و مهم تر از آن اینکه همه شعارهای انقلاب را که در اوایل تنها یک شعار بود را تحقق داد و عینیت بخشید.

شهردار تهران دفاع مقدس را گنجی گرانبها و تمام ناشدنی دانست و گفت : فرهنگ بسیج نیز تولید شده در دوران دفاع مقدس است. از این رو گنجینه عظیم و بزرگ دفاع مقدس که به برکت امام (ره) و شهدا و همچنین درک جامعه ما از بعثت ، غدیر و عاشورا به دست ما رسیده امانت بزرگی در دستان ماست که باید آن را حفظ کنیم . زیرا تداوم انقلاب در گرو توسعه این فرهنگ است.

قالیباف با بیان این که اگر بر مدار سنت های الهی حرکت کنیم پیروزی در دنیا و آخرت از آن ماست ، تصریح کرد : دفاع مقدس انقلاب ما را تداوم داد ، ارزش های آن را تعمیق بخشید ، کادرسازی کرد ، سازماندهی کرد و یک افتخار بزرگ آفرید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : برخی بحث می کنند و می گویند پیروزی قاطع نظامی در دوران جنگ به دست نیاوردیم ولی من معتقدم به دست آورده ایم . برکاتش را هم امروز می بینیم . یکی از برکاتش این است که صدام ، آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، آلمان ، شیوخ خلیج فارس و همه جمع شدند تا انقلاب ما نباشد . ما از ۳۶ کشور دنیا اسیر داشتیم . اما حالا آن ها کجایند و انقلاب اسلامی کجاست. بدون شک این ثمرات ادامه خواهد داشت زیرا شهدای ما و کسانی که در آن دوران ایستادند خالصانه بر مدار سنت های الهی چرخیدند.

به گفته قالیباف در دوران دفاع مقدس عقلانیت ، معنویت ، روحیه حماسی و عاطفی با هم ترکیب بودند ، جایی که عقل حاکم بود احساسات جایی نداشت و جایی که لازمه یک کار حماسی بود عقل مانع نمی شد.

وی در ادامه گفت : موضوع دیگری که حضرت امام (ره) بر آن تاکید داشتند و امروز به نظر من به دست فراموشی سپرده شده نقش مردم است . تفکراتی اجازه نمی دهند که مردم کار خود را خودشان انجام دهند.عقبه انقلاب ما به نیروی مسلح خوب ، اقتصاد خوب ، انرژی هسته ای و نانو تکنولوژی خوب نیست . البته نه این که این ها نباشند ولی فرصت ما قلب و اراده مردم است. مردمی که دلدادگی و دلبستگی شان به خدا و اهل بیت (ع) است . امروز اگر می خواهیم میراث دار انقلاب ، جنگ و وفاع مقدس باشیم راهش این است و اگر غیر از این هر کاری کنیم میراث خواری کرده ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه جنگ تمام شده اما دفاع همچنان ادامه دارد ، گفت : امروز دشمن نبرد را به عرصه فرهنگی و اقتصادی کشیده است و امروز دفاع از سنگر انقلاب اسلامی دفاع از کارآمدی نظام است . امروز اگر ما شهرداری را کارآمد کنیم ارزش آن کمتر از آن دوران نیست .

وی ادامه داد : امروز اگر ما در داخل کشور نزد مردم خود تحسین برانگیز نباشیم در دنیا تحسین برنگیز نخواهیم شد . اگر امروز کارنامه ما کارنامه خوبی نباشد به حق امام شهدا و مقام معظم رهبری ظلم کرده ایم .

 

 

شهردار تهران با اشاره به نقش پررنگ و پر اهمیت مردم در دوران دفاع مقدس گفت: اگر مردم در صحنه دفاع مقدس حضور نداشتند نمی توانستیم کاری از پیش ببریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب